zondag 23 mei 2010

Laatste Blog en laatste foto;s!

Hallo allemaal,
Hierbij ons laatste blog, nou ja eigenlijk mijn laatse blog over onze vakantie in Orlando.
Mijn ervaringen ga ik hier onder eens beschrijven.
Ok de auto, het instappen heb ik toch nog elegant onder de knie gekregen.
Deur open, grijpen naar de handsteun boven in het dak, en dan linkerbeen erin schuiven, optrekken aan het handvat en zo kon ik moeiteloos in de stoel schuiven.
Uitstappen...bleef een ander verhaal, dat lukte gewoon niet charmant haha ik liet mijzelf er maar zachtjes uitglijden en maar hopen op een goede afloop...
In het begin ging ik er zo geforceerd mee om dat het fout bleef gaan.haha
Aquatica, die dag is voor echt een van de leukste vakantiedagen.
wat een lol hebben we gehad, opa en oma mee van de diverse glijbanen, mijn bijna voor mij doods ervaring in de Dolphin Plunge. in mijn eentje giechelen in de Omaka Rocka, geweldig.
En die dag was het zo warm, met z'n allen met zonnebrillen op door de Loggerhead Lane.
Geweldig en dan die Cabana, we hebben al besloten als we weer gaan, huren we weer zo'n VIP tent.
Helemaal super.
En dan Soarin in Epcot, sinds die attractie bestaat en wij er komen, kom ik er altijd onder uit om niet in dat ding te hoeven.
Ik heb hoogtevrees en ik vermoedde dat deze attractie en ik niet elkaars beste vrienden zouden worden.
Deze keer was de gehele familie zonder mij er in geweest en ja hoor iedereen weer whoehoe dit moet je meemaken, het is gewoon te mooi.
Ja, ja en dus de laatste keer naar Epcot, Lindsay-Jane wilde zo graag dat ik een keer mee zou gaan, moest het er maar eens van komen.
Pfff we hadden geen fastpassen getrokken, maar de wachttijd was maar 15 min, dus met z'n allen de rij in.
Wat ik echt leuk vond waren die filmpjes aan de muur.
Geweldig met z'n allen springen en bewegen om de beelden op het scherm sneller te laten gaan dan het andere scherm.
Was echt leuk om mee te maken.
Toen kwamen we bij de ingang...
Ik vond het al helemaal niets maar wilde mij groot houden want pff het is toch ook voor de kids en die vinden het leuk, dus het zal wel goed komen.
Mijn man had gezegd, je zit niet zo hoog en je kan de grond bijna voelen/zien bla bla peptalk.
Ik zat in het midden tussen LJ en manlief in en man wat heb ik gegild. ik had echt hartkloppingen en ik wilde alleen mijn ogen dicht doen en hopen dat het zeer snel afgelopen zou zijn maar wat duurde dat ding lang zeg.
En mijn dochter zat met opgetrokken knietjes op de stoel en ik maakte mij zorgen dat ze eruit zou vallen..duh
De hele rij lag in een deuk om mij, op een gegeven moment heb ik zo'n oergil afgegeven dat ik mijzelf af vroeg wie zit daar nou zo debiel te gillen en ik kwam er achter dat ik het zelf was...
Ik wilde ook niets zien maar mijn dochter pakte mijn hoofd en riep maar kijken mam anders mis je Tinkerbell
Wat kon mij die Tinkerbell nou schelen, ik wilde uit dit ding!
En waar was die beloofde grond nou? ik kon geen aanknopingspunt vinden dat het maar een attractie was pff
wat was ik blij dat ik er uit mocht, nooit meer nooit meer!
Dan in de Hollywood Studios, Toy story Mania...inderdaad Mania...park gaat open en in 1 stroom alles richting die attractie.
De eerste keer niet meegeweest, want ik had gehoord je moet een brilletje op en dat karretje draait heftig rond.
De hele familie kwam er uit, valt hartstikke mee, je kunt er ook in.
Dus fastpassen getrokken en , hmm ik vond het leuk maar om deze attractie de status te geven van whoehoe attractie...niet voor mij.
Vond de rest ook, het is inderdaad een leuk ding maar de gekte er om heen. Nee dat is het voor mij niet waardig.
Ik vind persoonlijk dat de Disney fabriek in zijn parken veel mooiere attracties heeft.
Disney Paris.
Ik vermoed dat wij als zeer trouwe bezoeker het park in parijs gaan overslaan, ik ben er nu al bijna 20 keer geweest, maar wat een verschil met publiek als je in Orlando bent.
Ik heb het er nog met onze reisleider tijdens de Keys tour in Magic kingdom, over gehad en hij vertelde dat iemand die in Orlando werkt op werkbezoek voor Disney in Parijs was en helemaal verbouwereerd was terug komen.
Hoe de mensen op de characters afvliegen, duwen trekken, kinderwagens die als hulpmiddel overal tussen door geduwd worden, mensen die door elkaars fotomoment heenlopen.
Die castmember had in shock haar verhaal verteld, wij vertelden aan de reisleider dat wij niet beter weten dan dat het altijd zo in parijs geweest is.
Het is voor ons altijd een leuk tussendoortje, even sfeer proeven in Disney maar na DisneyWorld is er binen de disney parken toch een wereld van verschil.
De Rock'n Rollercoaster in Universal, manlief is er twee keer in geweest, hij had mij eindelijk over gehaald om mee te gaan maar helaas er was een wachttijd van 75 min, en de infront of the lines passes zijn niet voor de RNRC dus helaas volgende keer beter, de achtbaan lijkt mij superleuk maar dat eerste rechte stuk omhoog, dat is echt mijn grootste struikelblok brrrr...wie weet ooit....
Dan het vele eten, conclusie voor mij, Cracker Barrel heeft de lekkerste pancakes ooit!, Olive Garden blijft samen met Mama Melrose (Hollywood studios) de beste italiaanse restaurant's ever!
Wendy's blijft voor mij samen met Pizza Hut de beste Fastfood keten's.
Enne move over Sizzlers en Panderosa....welcome Golden Carrol, beste vreetschuren!! en dan die prijs oef!
Enne manlief 3 kilo aangekomen en ik maar 2 kilo, dat hebben we keurig gedaan!
En dan de transformatie van dochterlief van de kledingkeuze van leuke disneyprincess, strawberry shortcake,dora ineens door naar jahaa the Jonas Brothers High school musical, Camp Rock 2 en dan die leuke kledinglijn van Miley Cyrus bij WalMart...gelukkig alleen de outfits gekocht en niet de sieraden daar bleek weer iets in te zitten, lazen we in de Telegraaf...
De lijn van Beyonce House of Dereon, heb ik hier in nederland nog niets van gezien.
De nieuwste Skechers, sportschoenen met een hak? ja alles is in Orlando te vinden voor goede prijzen.
Ik mis Amerika, het rustige leven, dat mis je hier wel, het gejaagde leven hier daar zit je zo weer in.
De stress voor de pinksterdagen, die ene extra vrije dag, stress in de kleine supermarkten...
Van mij mogen de supermarkten hier ook wel met verlengde openingstijden gaan werken, dan haal je zeker de spitsuren weg.
Wij gingen vaak rond 22.00 uur pas boodschappen doen, er liep aardig wat volk rond maar gewoon zo relaxt.
De speciale ontmoeting met Belle, was ook te gek, ik zal de uitnodiging nog eens inscannen!
Ik mis Orlando, als iemand wat weet waar we een goede baan kunnen krijgen dan just say the magic word en we komen er aan haha
Enne we hebben er totaal 24 uur over gedaan om terug te komen in Nederland..pff
En dan met hangen op Orlando airport en ook  nog even 6 uur moeten wachten/hangen in Gatwick.
Niet echt tof zo'n rare vulkaan...
Mensen ik wil jullie allemaal bedanken voor de onwijs leuke reacties, tips via Orlandotips forum en via Hyves, en e-mail en sms.
Ik vond het leuk om een blog te maken en zal het op een volgende vakantie zeker weer doen.
Tot gauw
Liefs Simoon
Ik zal ook nog de laatste foto's plaatsen

7 opmerkingen:

  1. Bedankt voor het delen van jullie leuke reisverhalen, wendy en ik hebben er ongelofelijk van genoten. Van de dagbeschrijving en van de vele mooie foto's.

    tot de volgende blog, zeker en vast :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben belachelijk vroeg wakker, maar jij hebt me helemaal opgekikkerd met het verhaal over Soarin! Bedankt voor het bloggen, Simone.

    Thanx
    Desiree

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb met plezier je verslag gelezen! Jammer dat het dan nu weer voorbij is he.
    Nu gaan wij aftellen... ;o)

    Groetjes Miriam.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke afluiting heb je gemaakt de lol komt eraf. Mag ik jullie ook bedankten voor het hele leuke blog!!

    Nou tot een volgende vakantie !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was leuk om jullie blog te lezen, en ik herken het heimwee gevoel om terug te gaan meteen!
    Hier gaat alles weer snel in het normale ritme en dat is altijd een flinke stap terug.

    Veel plezier met alle herinneringen die je hebt.
    En welkom thuis.

    groet Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi simoon
    en ik vond het super leuk on jullie te volgen...bedankt voor het bijhouden van je blog ik weet hoeveel tijd er in gaat zitten...dus chapau....
    en even voor de duidelijkheid onze albertheijn in helmond is elke dag tot 10 uur open en zelfs zondags en nu eerste pinsterdag van 4 uur smiddags tot 10 uur savonds...dus het begint hier te komen ;-))
    groetjes en nogmaals bedankt
    marij ( orlando forum)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En ook wij hebben, tussen de bedrijven door, van jullie blog genoten. Stiekum overal op de parkeerplaatsen gekeken wie er uit een oversized SUV kwam getumbeld, maar nooit wat gezien...

    Soarin'nog maar eens proberen na een doosje valium? Als twee middelbare schijtebroekjes het prachtig vinden, kan het toch niet zo erg zijn? Hoe dan ook, petje af dat je het toch hebt geprobeerd!

    En ook petje af voor het bijhouden van jullie blog terwijl jullie best en druk program hadden. Wij bibberen met je mee en missen The Floridian Way of Live!

    Lidy & Ton

    BeantwoordenVerwijderen